Більше тридцяти столичних компаній-перевізників, які обслуговують приміські та міжміські маршрути, погрожують страйком. Приводом для акції стали результати тендеру, проведеного Київською обладміністрацією, пише "Сегодня". Згідно з цими результатами, половина зі 178 маршрутів повинна перейти в руки компаній, у яких, за словами перевізників, один власник. Як відзначила представник однієї з компаній-перевізників Олена Любомирська, перевізники вимагають, щоб результати конкурсу скасували, а новий провело Мінінфраструктри. 13 серпня у них запланована зустріч з цього питання з керівництвом облдержадміністрації.
"Якщо не буде результатів переговорів, ми готові на радикальні заходи — страйк", — сказала Любомирська.
Перевізники стверджують, що через цей тендер можуть залишитися без роботи. Крім того, постраждають і пасажири.
"Проїзд може стати дорожчим, адже монополіст завжди диктує ціни. Крім того, інтервал руху може стати більшим", — сказала Любомирська.
Підтримує їх і президент Всеукраїнської асоціації перевізників Ігор Шкіря.
"Перевізники справедливо обурені тим, як був проведений конкурс, перерозподіливши маршрути. Тариф на приміських та міських маршрутах узгоджується з ОДА. Коли працюють нелояльні перевізники, адміністрація не дуже охоче йде на підвищення ціни, а коли з'являються лояльні — можливе і підвищення", — сказав Шкіля.
У свою чергу, в обладміністрації поки не бачать підстав для протестів.
"Проводився відкритий тендер, про який оголосили за два місяці. У ньому могли брати участь всі перевізники — і старі, і нові. Працювала комісія, яка все обстежила. І автобуси, і автопарки. На жаль, люди звикли нічого не робити, експлуатують автобуси по 8-10 років і вважають, що це їхній приватизований маршрут", - сказав голова обладміністрації Анатолій Присяжнюк.
Він наголосив, що влада віддає перевагу тим, хто пропонує нові автобуси і безпечні умови перевезення.
"Тому, звичайно, з'явилися незадоволені. Ми все призупинили і розглянемо кожну скаргу. Сьогодні вимоги такі — підвищити якість та безпеку перевезень, а можливо, і зменшити цінову політику. Такий приклад є у Броварах: один з перевізників запропонував возити людей на 50 копійок дешевше, ніж інші", — сказав Присяжнюк.